Ako sme.sk spravilo rozhovor s vlastným produktom

Autor: Michal Skalník | 18.11.2013 o 13:18 | (upravené 18.11.2013 o 23:09) Karma článku: 8,63 | Prečítané:  1412x

Samovi sa to znova stalo. Nič moc nepovedal, žiaden britký postreh nezaznel, nové poznatky nezarezonovali, ale ten rozhovor s ním je za posledné tri dni najčítanejším článkom. Inými slovami, stalo sa to, čo sa Samovi na SME pravidelne deje. Čítanosť.

Na nešťastie sa z nej musí pravidelne buď vyvliekať alebo ju opodstatňovať. Pochopiteľne veľa ľuďom nezapína, čo na blogerskom piedestáli robí človek, ktorého niektorí označujú za etalón priemernosti, iní ho obhajujú tým, že vie písať a on sám o sebe tvrdí, že píše o všetkom lebo ničomu nerozumie. Vitajte na blog.sme.sk.

Samuelmarec.blog.sme.sk a jeho úspech je odrazom koncepcie blogov, ktorú si sme.sk zvolilo. Všetci píšu v jednom veľkom blogovacom hrnci a pobijú sa o to, kto bude najčítanejší. Takýto liberálny prístup média k vlastným blogom má svoje výhody, no pri pohľade na väčšie médiá to pôsobí ako rarita. V prvom rade väčšina veľkých svetových médií túto naháňačku na najčítanejší text nehrá (dokonca ani pri vlastných článkoch). V druhom rade blogy nefungujú v jednom veľkom kotli, ale majú vlastné jasne dizajnovo aj odborne oddelené sekcie, v ktorom publikujú odborníci alebo ľudia, ktorí preukázali, že majú čo k daným témam povedať. Prípadne majú gestorov, ktorí blogy do danej sekcii vyberajú. Nevýhoda takéhoto prístupu je, že si napr. na blogoch denníka elpais neprečítate blog o tom, čo sa blogerke x stalo v Nemecku, keď si išla dať vŕtať zub a aké všeobecné závery z toho o zdravotníctve vyvodzuje. Respektíve, ak tam niekde je, pravdepodobne ho nenájdete. Výhodou je, že si prečítate blog od blogera, ktorý žije v Nemecku, má skúsenosti s tamojším zdravotníctvom, no zároveň je aj profesorom zdravotníckej politiky a svojom texte prelinie svoje skúsenosti so svojim vzdelaním a poznatkami.

Sme na takýto koncept blogov rezignovalo a blog.sme.sk necháva fungovať samospádom, navyše podporeným súťaživosťou o čítanosť. V takomto voľnom poňatí sa kvalita a štýl blogov vyvíja prirodzeným výberom a či už vedome alebo nevedome veľa smečkárskych blogerov píše podľa rovnakej rovnice logiky, emócií a posolstva. Samozrejme otázka je, či by nestálo za to dať takúto publicitu ľuďom, ktorý o daných témach uvažujú dlhodobo, či už z dôvodu profesie alebo záujmu a kultivovať tak aj samotný mediálny priestor. Zrejme hej, no ako vraví Samo Marec, to by chcelo ...gule.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?